Waarom zou je een tekstschrijver inschakelen?

geplaatst in: Tips voor aanbestedingen | 0

Waarom zou je een externe tekstschrijver inschakelen? Dat is een goede vraag. Het antwoord ligt onder andere in deze spreuk van de oude Grieken en Romeinen. Die zeiden het al: Ken uzelf. Een tekstschrijver vraagt naar dat waar je zelf niet meer over nadenkt.

Wat vind je belangrijk in het leven?

Wat zijn jouw waarden en normen, wat wil je bereiken? En zo voort.

Dat geldt ook voor bedrijven en organisaties. Ik sprak hier gisteren over met een collega die veel bij bedrijven komt om te adviseren over ‘sales’ in het algemeen en aanbestedingen in het bijzonder.

Net zoals de meeste mensen het moeilijk vinden om te benoemen waar zij in uitblinken of anders dan anderen in zijn, merken we dat onze contactpersonen in het bedrijfsleven het ook vaak niet kunnen.

Het is gewóón voor ons, dat wat we altijd al doen. We hebben niet door dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om … precies te weten hoe je een gebouw efficiënt kunt inrichten, of het beste kunt beveiligen of schoonmaken, of een website te bouwen die veel conversie genereert.

Soms heb je de ogen (en oren) van een buitenstaander nodig om te benoemen waar jij in uitblinkt, wat je uniek maakt en wat er aan je opvalt.

Bijvoorbeeld een tekstschrijver die met frisse blik naar je organisatie en teksten kijkt en dat voor je beschrijft en opschrijft in klare taal. Dat scheelt!