creatieve copywriter, specialist in aanbestedingen, websites, blogs, 50plus
Foto: Truus van Gog

Wie is Mario Verhoeven?

Breed georiënteerd: ik werkte zowel in het bedrijfsleven, bij de overheid en overheidsorganisaties als in de vrije journalistiek en de wereld van kunst en cultuur. Steeds heb ik me verder ontwikkeld en bijgeleerd.

Gefocust: die kennis en ervaring zet ik nu 100% in voor het schrijven van de beste teksten voor uw aanbestedingen en tenders.

Ervaren: honderden aanbestedingen gingen door mijn handen. In alle varianten heb ik ze voorbij zien komen: van duimdikke bestekken met tientallen vragen tot de Best Value Procurement op drie A4’tjes. En alles daar tussenin. Ik weet wat erbij komt kijken. Hoe u zich kunt onderscheiden.

In het schrijven en redigeren ben ik een self made woman: ik kreeg al jong de kans om bij een landelijk blad meters te maken, daardoor leerde ik het vak.
Natuurlijk volgde ik allerlei trainingen en opleidingen. Onder andere in SEO, schrijven en redigeren voor internet en tot intercedent. Zo doende heb ik ook actuele, specialistische kennis over onder andere arbeidsrecht, contractvormen en alle voor- en nadelen van de flexibele arbeidsmarkt. Dat is ook handig bij het schrijven van aanbestedingen (tenders).

Vanaf 2011 ging ik zakelijk en succesvol schrijven als copywriter aanbestedingen voor de verkoopafdeling van een groot landelijk schoonmaakbedrijf. Daar haalde ik samen met het verkoopteam miljoenenopdrachten binnen. Het mooie eraan was: ik kwam nog eens ergens. Van de verkeerstoren van Schiphol tot de operatiekamer in een academisch ziekenhuis.En als we niet wonnen bestudeerden we de redenen waarom dat was. Daar leerde ik misschien nog wel meer van dan van de winnende tenders.

Wat deed ik hiervoor?

Ik begon mijn loopbaan in de journalistiek als publiciteitsmanager voor een landelijk jongerenblad. Daar kon ik mij ontwikkelen tot journalist en tekstschrijver. Later werd ik hoofd-/eindredacteur en content manager. Ik leidde het cultureel jongerentijdschrift PLUG, de CJP-website en CJP Magazine. Maakte websites en onderhield ze.
Ik schreef voor allerlei bladen en opdrachtgevers reisverhalen, bedrijfsreportages, interviews en maakte ‘culturele en toeristische ontdekkingstochten’.

publiciteit, pr, journalist, bladenmaker, eindredacteur
Bij landelijk jongerenblad Zone3 begon het allemaal.

Met veel plezier werkte ik bij een communicatieadviesbureau in Amsterdam.
Hier bedacht ik creatieve concepten voor bladen, brochures en artikelen en begeleidde ik de producties van begin tot eind. En ik verzorgde digitale nieuwsbrieven en redigeerde voor websites. Met veel plezier gaf ik workshops over hoe een gemeente of stadsdeel haar kranten en website aantrekkelijk en leesbaar kan maken. Ik pitchte concepten voor bladen en specials onder andere voor de Provincie Noord-Holland en de Gemeente Amsterdam. En won ze.

Die naam?

“Hoe kom je aan die naam?”, vraagt bijna elke dag wel iemand. Dus, voor u het zich afvraagt, geef ik hier alvast het antwoord. Deze – inderdaad Italiaanse jongensnaam – heb ik te danken aan een damesblad. Mijn hoogzwangere moeder leende de Libelle van opa – dit is geen tikfout – kwam er deze naam in tegen en dacht: Bingo! Daarnaast kreeg ik nog drie doopnamen: Maria Johanna Antonia.

 

Waar kom ik vandaan? Uit de Peel, dat is Zuidoost-Brabant. Ik woon in Amsterdam.

Talen: Engels, Spaans
In het Duits en Frans kan ik me redden, en Italiaans begrijp ik